tirsdag 2. juni 2009

Dagens middag


Kyllingburger i dag og :)

Burgeren er laget etter samme oppskrift som burgeren under, men i dag har jeg også 1/2 ts pesto i selve burgeren.

Tilbehør:

3 mellomstore champignon
1 tomat
ruccula
isberg
1 ts pesto

- Stek champignon godt i en blanding av olje og smør, krydre godt med salt og pepper. Jeg synes sopp er best når den har skikkelig steikeskorpe, og ikke bløt.
- Del tomaten i fire og kutt ut kjernen, del den opp i biter, og varm den litt i steikepanna sammen med soppen rett før den skal serveres.
- Kutt isberg og vask den og rucculaen, ha på pesto.
- Anrett og nyt :)

Jeg hadde også en halv skive ingers rugbrød til for å bli ordentlig mett.

2 kommentarer:

  1. Så godt ut =) Du bruker mye ingers rugbrød som hamburgerbrød?

    Bruker du noe karbonadeig eller mager kjøttdeig? Kjøper du first price kyllingkjøttdeig a 750 gr.?

    SvarSlett
  2. Nei, bare nå i det siste jeg har gjort det. Spiser ikke så mye brød utenom skolen og frokost de dagene jeg skal på skolen. Og nå hadde jeg er brød pga eksamen, så da må det spises opp :)

    Har ikke prøvd first price kyllingkjøttdeigen. Den her er fra Prior, var på tilbud på Meny :) Bruker en del karbonadedeig, blander ofte 50/50 med karbonadedig og kjøttdeig for at det skal bli billigere. Den magre kjøttdeigen har jeg ikke smakt enda.

    SvarSlett

Blog Widget by LinkWithin