søndag 24. mai 2009

Peanut Satay Sauce

Oppskriften på denne fant jeg bakpå peanøttsmør-glasset mitt. Smakte en peanøttsaus for leenge siden og elsket den, så da måtte denne prøves ut. Og den var virkelig kjempegod!

Saus til 2-3 personer:
1,5 ss olje
1 ss rød curry paste
2 dl kokosmelk
75 g Green Choice peanut butter
1 ss sukker
1,5 ss eplecidereddik (kan sløyfes)
salt, pepper

-Varm opp oljen, og rør ut curry pastaen i den.
- Ha i kokosmelken og la det småkoke i 2 minutt.
- Rør inn peanøttsmør, sukker og eddik. Og la sausen småkoke i ca 10 minutt til den er tyknet.
- Smak til med salt og pepper.

Jeg anbefaler dere også å kjøpe Green Choice peanut butter, det er kun laget av peanøtter og salt, og ikke mye tilsetningsstoffer og olje som diverse andre peanøttsmør.

Kylling stekt med gurkemeie, jasmineris og peanut satay sauce:

6 kommentarer:

  1. det hørtes godt ut :D

    SvarSlett
  2. Hvordan ser 75g peanuttsmør ut (f.eks. ca hvor mange spisesjeer)? Har kjøpt et glass nå, men har ingen vekt.. :P

    SvarSlett
  3. Oi, jeg husker ikke helt. 3-4 kanskje? Sjekk hvor mange gram glasset er og prøv å regn det ut derifra :)

    SvarSlett
  4. Ja, ble til at jeg regnet ut hvor stor del av glasset jeg skulle bruke.. Ble vel to-tre (store!) spiseskjeer :)

    SvarSlett
  5. Hvor kjøper du den typen peanøttsmør? Bruker du det som pålegg vanligvis?

    SvarSlett
  6. Du får kjøpt det på dagligvarebutikker med stort utvalg. Feks ica supermarked, meny, ultra. Veldig godt som pålegg også ja, bedre enn de andre typene synes jeg.

    SvarSlett

Blog Widget by LinkWithin