lørdag 30. mai 2009

Black bean burger


Fremover har jeg tenkt å prøve å ha en vegetarisk middag i uken. Både for å spise mindre kjøtt og fordi jeg kan spare på det!

Til middag i dag lagde jeg black bean burger av en oppskrift jeg fant på bloggen til Veggie in Norway. Som tilbehør hadde jeg rucculasalat med tomat og guacamole.


Black bean burger:
Oppskriften finner du her.

Guacamole:
1/2 avokado
løk
chili
sitron
mager kesam
salt, pepper

- Finhakk litt løk og litt chili, bruk så mye du liker
- Mos avokadoen med en gaffel.
- Bland løk, chili, sitron, salt og pepper med avokadomosen.

Rucculasalat:
ruccula
isberg
en halv tomat
olje
siron
salt, pepper

- Kutt opp isbergsalat og skyll den under kaldt vann.
- Skyll rucculaen og kutt den litt grovt.
- Kutt tomaten i små biter, fjern kjernen om du vil.
- Bland sammen og hell på litt olje og sitronsaft, smak til med salt og pepper.

Super lørdagsmiddag! :)

2 kommentarer:

  1. Hei, takk for link - og så bra tiltak med en vegetarisk middag i uken! =)

    SvarSlett
  2. Bare hyggelig! Kommer til å bruke mange oppskrifter fra bloggen din til dette:)

    SvarSlett

Blog Widget by LinkWithin