søndag 26. april 2009

Potet- og tunfiskkaker



Disse synes jeg er kjempegode! Og det er vel en av de billigste middagene jeg kan ha. Jeg kjøper First Price tunfisk som koster 5kr for en boks.

Denne oppskriften gir 7-8 kaker, da har jeg til to middager og en lunsj:
1 boks tunfisk i vann
ca 400g poteter
1 liten løk
1 lite fedd hvitløk
persille, helst frisk men fra glass funker også
sitronsaft
salt, pepper


- Kok potetene og mos de.
- Press av vannet fra tunfisken og bland den godt inn med potetene sammen med løk, hvitløk og persille.
- Smak til med salt, pepper og sitronsaft.
- Form 7-8 kaker og stek de på begge sider i steikepanne.

Jeg synes de er gode sammen med salat og mager kesam, "agurksalaten" er også kjempegod til disse.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Blog Widget by LinkWithin