søndag 26. april 2009

Pitapizza



Dette var virkelig kjempegodt! Oppskriften er selvfølgelig inspirert av Matprats reklame. Jeg brukte okse ytrefilet på siden det var det jeg hadde i frysern, men du bruker akkurat den type kjøtt du vil.

Til en storspist person:
2 grove pitabrød
80 g ytrefilet
4 ss hermetisk tomat
løk
tomat
paprika
revet ost
krydder (jeg bruker provencekrydder)

- Legg pitabrødene på en rist med bakepapir.
- Smør utover hermetisk tomat som du har blandet med salt, pepper og litt krydder.
- Legg på grønnsaker og strø på ost.
- Skjær kjøttet i tynne skiver og legg på toppen. Strø litt salt og pepper og evt krydder på kjøttet.
- Steik på 200 grader i ca 10 min.
- Nyt! :)

6 kommentarer:

  1. Nam nam! Dette lager jeg ofte også. Men som fattig student er det ikke alltid jeg skeier ut med kjøtt på :) Men er supert som reste-middag.

    Fin blog forresten :) Denne skal jeg følge!

    SvarSlett
  2. Takk for tipset! Kanskje jeg må prøve den oppskriften en dag!:D

    SvarSlett
  3. Sånn lager jeg også:) Bruker pizzakrydder og det jeg har av kjøtt eller grønnsaker oppå!

    SvarSlett
  4. Baker du pitabrødene selv og har du evt. en bra oppskrift? Ingen plasser som selger grove pitabrød her :/ for dårlig

    SvarSlett
  5. Nei, jeg kjøper de. Fant de tilfeldig på en "innvandrer-butikk" etter å ha leta lenge i vanlige butikker. Har du sjekka i noen av de butikkene?

    SvarSlett
  6. oki =) nei, har ikke det... kanskje jeg må sjekke ut av det da. takk for tips

    SvarSlett

Blog Widget by LinkWithin