lørdag 7. februar 2009

Reke- og avokadosalat

Mitt favorittpålegg for tiden! Kjempegodt og sunt! Denne kan også spises som en egen rett, da er det godt med litt grønn salat blandet i.

1/2 avokado
1/4 paprika
1/4 agurk
reker
2 ss lettrømme
1 ts majones
sitron
salt, pepper

Kutt opp grønnsakene og ha på så mye reker du selv vil. Bland inn lettrømme, majones og sitron, og smak til med salt og pepper.

Det beste er å kjøpe frosne reker og tine og skrelle selv. Frosne reker fåes billig på både Rema og Kiwi. Når jeg ikke gidder å skrelle selv, bruker jeg First Price sine ferdigskrelte i lake.

2 kommentarer:

  1. Dette høres godt ut! Er student selv, så kjenner problemet! Skal lage en link fra bloggen min, så jeg finner tilbake hit!

    SvarSlett
  2. Så fint at du likte bloggen :)

    SvarSlett

Blog Widget by LinkWithin