søndag 9. august 2009

Lasagne


Oppskriften på denne fant jeg på Eva sin blogg. Oppskriften er opprinnelig fra Grete Roede, men det er gjort noen forandringer på den. Jeg lager like greit full oppskrift når jeg først lager, så har jeg middag i flere dager. Helst vil jeg bruke bare karbonadedeig, men på denne måten blir det litt billigere.



Du trenger:

- 6 lasagneplater
- 200 g kjøttdeig
- 200 g karbonadedeig
- 1 løk
- 1 fedd hvitløk
- 2 gulrøtter, revet
- 150 g sellerirot, revet
- 2 ss tomatpuré
- 1 boks (4-500 g) hakkede tomater
- 300 g cottage cheese
- 100 g lett gulost
- salt, pepper
- chilipulver
- urter (jeg brukte timian og persille)
- cocosa til steking

- Stek karbonadedeigen og kjøttdeigen, når det er halvferdig tilsetter du hakket løk.
- Skrell og rasp gulrøtter og sellerirot, og finhakk hvitløken, tilsett det og fres noen minutter.
- Ha i tomatpure og hakkede tomater. Krydre med salt, pepper, chilipulver og urter og la det surre videre.
- Legg sausen lagvis i en form sammen med cottage cheese og lasagneplater (saus - cottage cheese - lasagneplater - saus -cottage cheese - lasagneplater - saus - cottage cheese) og topp det med revet lettost.
- Stekes på 200 grader i ca. 30 minutt.
- Server med salat, rundstykker og lettrømme.


4 kommentarer:

  1. Sv: Ja, det var jo et supert tilbud da, så jeg håper de passer : ) Var fargen fin da?

    SvarSlett
  2. Sv: Hehe, ok. Jaja, men det var så billig uansett at det gjør liksom ikke så mye ; )

    SvarSlett
  3. Hvor blir det av bloggingen din vennen? :)

    SvarSlett
  4. Har ikke vært tid til blogging pga fadderuka og mye å gjøre på skolen ellers. Pluss at jeg er utrolig matlei for tiden :S Håper det går over snart :)

    SvarSlett

Blog Widget by LinkWithin