onsdag 4. mars 2009

Stekt ris

De dagene jeg har ris som tilbehør til middagen, koker jeg litt ekstra og lager stekt ris dagen etterpå.

Her kan du egentlig bruke de ingrediensene du liker best. Disse er de jeg bruker:

- jasminris
- kyllingfilet
- picnincskinke
- gulrot
- rød og gul paprika
- løk
- purre
- hvitløk
- egg

- Kutte opp kyllingen i små biter og stek den i olje.
- Mens den steker kutter du opp grønnsakene og skinken, og har det i når kyllingen er nesten gjennomstekt. La de steke til de blir møre.
- Ha i risen og stek til den er varm.
- Rør sammen 1-2 egg og bland det inn i risen.
- Smak til med salt og pepper og server.

Jeg spiser denne sammen med sursøt saus eller sweet chili saus, eller begge :)

3 kommentarer:

  1. Hei! Dette er nok en blogg jeg kommer til å titte en del innom ja! Men, hvor mye mat blir det av oppskriften din på stekt ris? Jeg bor nemlig alene og fryseren er sånn ca full, så det kan være kjekt å vite før jeg hiver meg løs :P

    SvarSlett
  2. Hmm.. jeg har ikke gitt noen mål slik at dere kan bruke så mye dere vil. Lager jeg litt for mye spiser jeg restene til lunsj dagen etter :)

    SvarSlett
  3. Takk for tipset, denne skal jeg jammen prøve i morgen.. Morsomt med noe nytt. :D

    SvarSlett

Blog Widget by LinkWithin